diumenge, 3 de setembre del 2017

Diumenge 23 de l'any A.



Periodista: Evy.
(>> Presentació).

EVANGELI. (Mateu 18,15-20).
En aquell temps,
Jesús digué als seus deixebles:
“Si el teu germà peca,
vés a trobar-lo i parleu-ne vosaltres dos sols.
Si te’n fa cas, t’hauràs guanyat el germà.
Si no te’n fa cas, crida’n un altre o dos més,
perquè la causa sigui judicada
per la paraula de dos o tres testimonis.
Si tampoc no feia cas d’ells,
parla’n a la comunitat reunida.
Si ni tan sols de la comunitat no volia fer cas,
considera’l com un pagà o un publicà.
Us ho dic amb tota veritat:
Tot allò que lligareu a la terra,
quedarà lligat al cel;
i tot allò que deslligareu a la terra,
quedarà deslligat al cel.

Us asseguro també que si dos de vosaltres
aquí a la terra s’avenen a demanar alguna cosa,
el meu Pare del cel els la concedirà,
perquè on n’hi ha dos o tres de reunits en el meu nom,
jo estic enmig d’ells”.

Entrevista amb Fid'ho (Fill de l'home).
Evy
Això que dius sobre la correcció fraterna, m'agrada. Però el que dius sobre la pregària −perdona, Fid'ho− em sembla una bajanada. Perquè és impossible... Perquè, ni que volguessis, no podries complaure tothom, ja que la gent demanem coses contradictòries...
Imagina que la meva dona i jo ens posem d'acord per demanar de treure la rifa, i liquidar la hipoteca de la casa. Si això "funcionés", serien infinites les persones que demanarien el mateix, perquè tothom necessita diners! Però la rifa, si la treuen uns, no la treuen els altres! ¿A qui escoltaria, Déu?
Fid'ho
Tant de temps que ens tractem, i encara no em comprens, Evy!
No em facis dir el que no he dit. Entens malament la pregària. Imagines la pregària com si fos una qüestió de paraules. Déu no necessita les nostres paraules per saber el que volem...
Evy
Però és el que dius en l'evangeli que hem llegit!...  "Si
dos s’avenen a demanar alguna cosa, el meu Pare del cel els la concedirà". Són paraules teves!  
Fid'ho
Ben cert: són paraules meves. Però són paraules dites als meus deixebles.
Evy
Bé... No sé si sóc molt deixeble teu... Però si et demanéssim treure la rifa, no ens ho podries concedir per molt deixebles que fóssim, perquè molts altres deixebles teus et demanarien el mateix... Són molts els qui es diuen "cristians"!
Fid'ho
Jo sóc el fill de l'home. "Deixebles meus" ho són tots els qui se senten humans i fan Humanitat, es diguin "cristians" o no. Quan dos o més deixebles s'avenen a demanar alguna cosa, significa que busquen ser més humans i més creadors d'Humanitat. I sempre són escoltats, perquè la seva pregària coincideix i concreta el Projecte-Home del meu Pare.
Evy
Fins i tot així, "per fer Humanitat" uns deixebles poden demanar coses molt diferents que uns altres deixebles...
Fid'ho
Això no és cap problema, perquè el Projecte-Home del meu Pare no és un projecte tancat. És un projecte obert, el resultat final del qual serà fruit de la resposta de tots i cada un dels humans. L'Home, al final, no serà un "producte" de l'acció creadora de Déu sinó un "fill" que s'ha anat fent a si mateix responent amb generositat al do de la vida. El Pare ens diu:
Tot allò que lligareu a la terra, quedarà lligat al cel. És una manera ben clara d'indicar que assumeix la participació creadora dels Humans.

Evy
¿Ho dius seriosament això de que el Pare assumeix la participació creadora dels Humans? Això ens carrega de molta responsabilitat!
Si les coses són així, potser que ens ho prenguem més seriosament això de fer Humanitat!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada